hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| برنامه‌ریزی‌های شهري نبايد بدون توجه به حقوق كودكان انجام گيرد

اصفهان| برنامه‌ریزی‌های شهري نبايد بدون توجه به حقوق كودكان انجام گيرد

شهردار اصفهان با بيان اينكه هيچ طرح شهري نبايد بی‌توجه به حقوق كودكان باشد، گفت: اولين همايش ملي شهر دوستدار كودك می‌تواند سنگ بناي خوبي براي حمايت از كودكان بنا کند.

 قدرت الله نوروزي در اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک ضمن ابراز خرسندي از انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر پايلوت دوستدار كودك،‌ اظهار كرد: رعایت حقوق کودکان، یک نگاه توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری برای آینده است.

او تصريح كرد: اولين همايش ملي شهر دوستدار كودك می‌تواند سنگ بناي خوبي را براي حمايت از كودكان بنا کند، كودكاني كه مظلوم واقع‌شده و نمی‌توانند از خود دفاع كنند و ما بايد با تغيير نگرش خود نسبت به كودكان از رنج‌های آنان بكاهيم.

شهردار اصفهان افزود: كودكان سرمایه‌های بزرگي هستند كه در صورت عدم توجه به آن‌ها نمی‌توانیم آينده كشور را به‌درستی بسازيم و اين امر نياز به اراده ملي و همكاري همه دستگاه‌ها دارد.

او با بيان اينكه كودك در مدرسه ساخته‌شده و در دانشگاه بالنده می‌شود، اظهار داشت: بايد همه‌کسانی كه در اين فرآيند طولاني كودك تا نوجواني نقش دارند احترام به كودك را يك اصل و حق مسلم بدانند. اگر اين حق مسلم را ناديده گرفته و حقوق كودك يك حقوق حاشیه‌ای شود و نتوانيم برنامه‌ریزی صحيحي براي آن داشته باشيم به‌یقین آینده‌سازان ما آینده‌سازان توانمندي نخواهند شد.

نوروزي تأکید كرد: هرچند ماه یک‌بار برنامه‌هایی در جهت رشد، آينده، خلاقيت و بالندگي كودكان در اصفهان اجرا می‌شود كه برگزاري جشنواره بین‌المللی فیلم‌های كودكان و نوجوانان در اصفهان و به رسميت شناخته شدن اصفهان به‌عنوان ميزبان دائمي آن‌یکی از آن‌هاست. امسال نيز یکی از بهترین برنامه‌ها با اجراهای متعدد در نقاط مختلف شهر به‌ویژه نقاط محروم اجرا شد و کودکان در آن نقش بسزایی داشتند.

او با بيان اينكه در اصفهان مراکز تخصصی متعدد ازجمله خانه «جوان» و «کودک» وجود دارد و درصدد هستیم تمام مراکز عمومی شهر از امکانات لازم براي كودكان برخوردار شود، اضافه كرد: البته این‌ها گام‌های اولیه است و باید اقدامات مؤثرتری انجام شود. هيچ طرحي نبايد بی‌توجه به حقوق كودكان باشد. كودكان نبايد مسير طولاني را براي دسترسي به مراكز طي كنند. بايد امكانات به‌طور مناسب توزيع شود تا همه مناطق از آن استفاده كنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد